Veronika Honkasalo vei sinun rahasi
Veronika Honkasalo tuli tutuksi uutisista, joissa kerrottiin hänen kilahtaneen uimahallissa.
Romanit olivat pesseet uimahallissa ilman lupaa pyykkejään ja heille oli tullut työntekijät sanomaan asiasta, että uimahallissa ei saa pestä pyykkejä. Romanit väittivät lopettavansa pyykkien pesemisen, mutta kun työntekijät olivat tulleet takaisin paikalle, romanit olivat yhä pesemässä pyykkejään. Tästä hyvästä työntekijät käskivät romaneita poistumaan uimahallista. Paikalla ollut Veronika Honkasalo sai sätkyn ja veti asiasta kohtauksen. "RASISMIA, RASISMIA!" Hän kiljui sylki lentäen. Romanit koitti selittää, että "no tuota.. Me kyllä toistuvasti rikottiin uimahallin sääntöjä, että niin.. Me kyllä ymmärretään, miksi meille näytetään ovea."
"TE OLETTE UHREJA TÄSSÄ!" Veronika rääkyi silmät kiiluen päässä. Veronika otti puhelimen ja soitti poliisit paikalle. "TEEN TÄSTÄ ILMOITUKSEN POLIISILLE, PAIKALLISLEHTEEN, SEKÄ FACEBOOKKIIN," Veronika lupasi.
Uimahallin työntekijät koittivat selittää, että uimahallista poistaminen ei johtunut henkilöiden etnisestä taustasta, vaan heidän käytöksestään, mutta Veronika oli jo ehtinyt vajota psykoosiin, eikä hänelle enää voinut puhua järkeä.
Nyt tämä samainen Veronika Honkasalo on saanut Helsingin valtuustossa läpi aloitteensa, joka mahdollistaa sen, että kuka vain joka Suomeen saapuu ilman papereita Ruotsin kautta, on oikeutettu toimeentulotukeen, mielenterveyspalveluihin, hammaslääkäripalveluihin ja muihin palveluihin. Enää ei tarvitse siis edes hakea turvapaikkaa, vaan millään humanitaariseen maahanmuuttoon liittyvillä päätöselimillä, byrokratialla tai säännöillä ei ole enää mitään merkitystä, joten ilmainen raha ja ilmainen asuminen kuuluu nykyään kelle tahansa, joka sitä kehtaa Suomesta tulla pyytämään. Paperiton on laittomasti maassa oleskeleva, joten hän ei voi laillisesti tehdä täällä töitä, eikä opiskella, joten kaikki raha, mitä paperittomaan laitetaan, ei tule ikinä takaisin. Kyseessä ei ole sijoitus, vaan konkreettisesti rahan polttamisesta, kun rahaa poltetaan henkilöihin, jotka pitäisi saada poistettua maasta.
Tätä Veronika Honkasalon läpiajamaa uutta järjestelmää aiotaan myös mainostaa internetissä useilla eri kielillä, kuten somaliaksi, romaniaksi, bulgariaksi ja arabiaksi, jotta mahdollisimman usea ihminen tulisi ja käyttäisi tätä järjestelmää hyväkseen. On sanomattakin selvää, että tämä järjestelmä tulee olemaan hemmetin kallis, kun Ruotsin kautta alkaa tulemaan tuhansittain (pahimmissa skenaarioissa miljoonittain) ihmisiä ilmaisen leivän äärelle. Mitään muuta ei tarvitse tehdä, kuin heittää henkilöpaperit kaivoon, niin on ilmaiseksi eläminen tarjottu.
Ja koska tämä järjestelmä on aivan tolkuttoman kallis, ette joudu ihmettelemään, että tulevaisuudessa on pakko leikata sitten oman kansan palveluista ja tuista, sekä mahdollisesti nostettava veroja. Eli jos olet duunari, jonka verotus nousee, tai opiskelija, eläkeläinen tai työtön, jonka tuista leikataan, ja ihmettelet minne kuukausituloistasi katosi rahaa, niin ainoa matemaattisesti validi vastaus tähän on:
Veronika Honkasalo vei sinun rahasi.
EDIT.
Oikaisu: Aloite ei ole vielä mennyt läpi. Aloitetta kuitenkin kannattaa usea valtuutettu rkp:sta, vasemmistoliitosta, sdp:sta ja vihreistä.
EDIT 2. (30.11.2017)
Meni läpi.
Kommenttiosiossa puolet ajasta meni siihen, että väännettiin siitä, kuinka "ei tämä VIELÄ ole mennyt läpi."
Tässä vaiheessa kiinnostaisi aika monen kommentoijan mietteet asiaan.
Ei tässä rahaa viedä vain omalta kansalta, vaan näin maailman parantamisesta kiinnostuneen oikeistolaisen näkökulmasta nämä miljardit ja miljardit, mitä valepakolaisiin, EU-siirtolaisiin ja tuloksettomiin kehitysapuprojekteihin haaskataan, ovat pois myös tuottavasta ja oikeasti hädänalaisia auttavasta humanitäärisestä toiminnasta.
Ilmoita asiaton viesti
Totta. Kaikki raha, mitä käytetään väärin perustein täällä olevien ihmisten hyysäämiseen, on pois oikeasti hätää kärsiviltä ihmisiltä.
Ilmoita asiaton viesti
Jotkut ihmiset ovat vaan täysin vailla rationalista ajattelua. Yksi on näköjään tämä Veronika, puhumattakaan muista mailman halaajista. He menevät tunteet edellä, ei järki. Ja se tulee maksamaan meille vielä hiton kalliisti joka osa-alueella.
Ilmoita asiaton viesti
Veronikan muita kilahteluja:
https://www.kansalainen.fi/vasemmistopoliitikko-ve…
Ilmoita asiaton viesti
”Nyt tämä samainen Veronika Honkasalo on saanut Helsingin valtuustossa läpi aloitteensa, joka mahdollistaa sen, että kuka vain joka Suomeen saapuu ilman papereita Ruotsin kautta, on oikeutettu toimeentulotukeen, mielenterveyspalveluihin, hammaslääkäripalveluihin ja muihin palveluihin. ”
Laittaisitko blogisti linkin kaupunginvaltuuston pöytäkirjaan, missä näin on päätetty.
Ilmoita asiaton viesti
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2017-003881/
Ilmoita asiaton viesti
Päätösesitys
Ilmoita asiaton viesti
Saivartelua.
Ilmoita asiaton viesti
#19 voi ollakin, mutta miksi väittää muuta?
Ilmoita asiaton viesti
Kaupunginvaltuuston pöytäkirjaa olin vailla. Ei kaupunginhallituksen.
Ilmoita asiaton viesti
http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2… Kyseinen aloitehan ei siis ole mennyt läpi.
Ilmoita asiaton viesti
Systeemi ei ole täysin tuttu minulle. Eli yksi äänestys asiasta ei vielä ratkaissut tapausta.
Silti jännä, että asian, jota oikeasti ajetaan, ainoa puolustus on, että ”ei se (vielä) mennyt läpi.”
Ilmoita asiaton viesti
Asia veivattiin vihervassarimaisen kierosti valtuustoon joka päätöksen lopulta siunaa (tai ei jos luotaa siihen että joku järki HKi:ssäkin on). Tempulla ja tulevalla mediajulkisuudella (Hesarin tulevat nyyhkyjutut) painostetaan tietysti kokoomus ja loput demarit aloiteen taakse.
”Päätös syntyi erikoisella tavalla. Se lisättiin apulaispormestari Sanna Vesikansan (vihr.) esittämänä ja Paavo Arhinmäen (vas.) kannattamana kaupunginvaltuutettu Veronika Honkasalon (vas.) aloiteeseen, joka koski paperittomien tilanteen edistämisestä.
Paperittomien ilmaispalvelut menivät kaupunginhallituksessa läpi äänin 8-7.
Ilmaispalveluiden puolesta äänestivät Paavo Arhinmäki (vas.), Veronika Honkasalo (vas.), Maria Ohisalo (vihr.), Marcus Rantala (rkp.), Nasima Razmyar (sdp.), Anni Sinnemäki (vihr.), Reetta Vanhanen (vihr.) ja Sanna Vesikansa (vihr.).” (Suomen uutiset)
Halla-aho kyselee Sipilän kantaa puliveivauksesta:
https://www.suomenuutiset.fi/jussi-halla-aho-helsi…
Ilmoita asiaton viesti
http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2… Mikä on vaikea ymmärtää?
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisen vaikea on ymmärtää ettei kukaan moista vihalinkkiä avaa.
Ilmoita asiaton viesti
No, siteerataan nyt sitten, tuskinpa Saku suuttuu:
”Kaupunginhallitus ei ole päättänyt asiasta mitään muuta kuin esittää sen kaupunginvaltuustolle nyt hyväksytyssä muodossa. Lopullisesti asiasta päättää valtuusto…
Kaupunginhallitus toteaa, että paperittomille taataan välttämätön huolenpito ja toimeentulo… Oikeus kiireelliseen sairaanhoitoon julkisessa terveydenhuollossa määräytyy terveydenhuoltolain 50 §:n mukaan…
Kiireellisellä hoidolla tarkoitetaan äkillisen sairastumisen, vamman, pitkäaikaissairauden vaikeutumisen tai toimintakyvyn alenemisen edellyttämää välitöntä arviota ja hoitoa, jota ei voida siirtää ilman sairauden pahenemista tai vamman vaikeutumista.”
Perustuslailliset oikeudet kuuluvat ihmisille, eivät kansalaisille. Mutta turha kai tätä on yrittää selittää niille, jotka kehtaavat blogata ja keskustella tuntematta perustuslakia tai ymmärtämättä, mikä on aloite, mikä esitys, mikä päätös, mikä hallitus ja mikä valtuusto.
Ilmoita asiaton viesti
On vaikea ymmärtää, että joku tarjoaa uuninpoikapankkopoika Timosta jonkinlaisena auktoriteettina.
Ilmoita asiaton viesti
Hmm. Missäs sitä esitystä on puolusteltu täällä? Jännä miten voi kirjoittaa pelkän päästä kuuluvan tiedon varassa.
Ilmoita asiaton viesti
No. Te olette tulleet tänne vänkäämään vastaan.
Oletteko siis sitä mieltä, että on fiksua pitää rajoja auki ja markkinoida netissä muun muassa bulgarian, somalian, romanian ja arabian kielillä, että tänne jos tulee ilman papereita saa kaiken ilmaiseksi?
Jos ette ole Veronika Honkasalon kanssa samaa mieltä niin mitä ihmettä te sitten vänkäätte?
Ilmoita asiaton viesti
Levität väärää tietoa että esitys olisi mennyt läpi valtuustossa. Se ei ole. Minun mielipiteeni asiaan ei ole relevantti. Persujen tapa tehdä politiikkaa tyhjillä puheilla ja peloilla on mielestäni vastenmielinen. Jos mielestäsi kirjoitustesi faktapohjan oikominen on vänkäystä, niin ole hyvä.
Ilmoita asiaton viesti
Minä vänkään sitä vastaan että julkaistaan väärää tietoa asiasta mitä ei ole edes päätetty.
Ilmoita asiaton viesti
Kaupunginhallitus on päättänyt viedä esityksen valtuustoon. Valtuuston puoluejakauma on sama kuin kaupunginhallituksessa.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Ilmoita asiaton viesti
Itse arvostan kovasti, jos joku korjaa esittämäni virheellisen faktan. Oma painoarvoni nyt on niin pieni, ettei sillä ole väliä, mutta joskus virhekäsitykset jäävät elämään niin ettei niitä pystytä enää koskaan kitkemään. Olen esimerkiksi itse kymmeniä kertoja korjannut yhtä ja samaa virhekäsitystä Dublin-asetuksesta tällä palstalla, mutta silti tuo tulee aina vain uudestaan pintaan, viikottain. Kannattaa aina miettiä, olisinko itse tehnyt virheen?
Ilmoita asiaton viesti
No jos se menee läpi, paras trollaushan olisi masinoida markkinointikampanja vaikkapa Pietariin, että ”Onko Tubi? Rutto? Lepra? Vaivaako HIV? Muu, mikä? Ilmaista hoitoa Helsingissä!”.
Ilmoita asiaton viesti
Persunuorten aktiiville tiedoksi Puheenvuoron keskusteluohje: Älä levitä huhuja tai valheita.
Ilmoita asiaton viesti
eiköhän tuo ole kaikille hyvä ohje. Vihreiden edustaja levitti huhua jossa maalla asujat ovat insestistä kiinnostuneita sekä vaimonhakkaajia.
Ilmoita asiaton viesti
Levittikö Puheenvuorossa?!
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän täälläkin ollut puolustajia moiselle huonolle huumorille. Muutama toisen puolen edustaja. ja musta on sitten turha tehdä persua kun niitä en ole edes äänestänyt… ammutaan siltäkin huhulta siivet poikki. sä muistaakseni pidit sitä pelkkänä huonona huumorina.
Ilmoita asiaton viesti
Lillukan varsiin puuttumista. Ihan yleistä. väitä seuraavaksi että olen persu…
Ilmoita asiaton viesti
Enhän mä edes vastannut sulle mitään?
Ilmoita asiaton viesti
https://m.iltalehti.fi/politiikka/2017112122005480…
Iltalehtikin varmaan valehtelee?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä, oikeastaan. Lue se päätösEHDOTUS!
Ilmoita asiaton viesti
Noiden kotitekoisten hallintoasiantuntijoiden mielestä kaupunginhallituksen päätös ei näköjään ole päätös.
Ilmoita asiaton viesti
Päätösehdotus ei ole päätös.
Ilmoita asiaton viesti
On se kaupunginhallituksen päätös, vaikkakaan ei vielä valtuuston.
Ilmoita asiaton viesti
Se olisikin karmea tilanne, että kaupunginhallitus määräilisi valtuustoa. Ajattelitko ehkä että valtuuston ei kuuluisi tehdä muuta kuin valita hallitus?
Ilmoita asiaton viesti
#37:
On tavallista, että päätösprosessin aikana päätöksiä tehdään useammassa portaassa ja useammassa vaiheessa. Niin tässäkin tapauksessa. Kaupunginhallituksen pöytäkirjassa lukee ”Päätös” eikä ole mitään syytä epäillä, etteikö pöytäkirjanpitäjä hallitsisi työtään. Saivartelua tästä asiasta voivat jatkaa ne, joilla siihen mielenkiintoa riittää. Minulla ei riitä. Se kun on loputon suo.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tuossa ole mielenkiintoista se mitä kaupunginhallituksen pöytäkirjassa lukee, vaan se että blogisti väitti aloitteen tulleen hyväksytyksi valtuustossa. Virhe oli nolo, mutta onneksi Pälve ymmärsi asian itse ja korjasi virheensä. Hyvä niin, koska vähättelevä selittely saivartelusta olisi vienyt häneltä kaiken uskottavuuden.
Ilmoita asiaton viesti
Kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen sekoittaminen kyllä oli vakavampi juttu ja oli syytä korjata.
Ilmoita asiaton viesti
#24 ovat nyt korjanneet juttunsa tekstiä. Hyvä niin.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on selvästi tullut aika kyyninen järjestelmää kohtaa, kun aloin ensimmäisenä miettimään, että kunhan päätös saadaan läpi, niin millä nimellä kävisin avaamassa Helsinkiin ”tilin”? Papereita kun ei saa kysellä tai niitä on turha kysellä, niin yhtä hyvin kai voi myös suomalaisena hakea noita tukia. Myös ilmainen kakkosasunto Helsingissä kiinnostaisi.
Ilmoita asiaton viesti
Itse ajattelin kojeilla Muhammed Taigaa. Jos joku kysyy miksi osaan niin hyvin suomea, sanon lukeneeni paljon Aku Ankkoja.
Ilmoita asiaton viesti
Itseasiassa tukeahan voi hakea useilla keksityillä henkilöllisyyksillä, kerta papereita ei tarvitse 🙂 Kuitenkin pitää kai olla vähän oveluutta, kun luulen, ettei Muhammed 001, Muhammed 002 ja Muhammed 003 näytä uskottavalta, jos noita johonkin merkitään.
Ilmoita asiaton viesti
Missä on sellainen maa,joka tarjoaisi suomalaiselle matkaajalle ilmaiset terveyspalvelut,loputtoman maassaolooikeuden, majoituksen ja rahan elämiseen?
Ilmoita asiaton viesti
Suositellaan kotimaan matkailua.
Ilmoita asiaton viesti
Taas yksi blogi, joka ei perustu mihinkään.
Taas yksi blogi,jonka perusteella ei ihmetytä koko ajan aleneva persujen kannatus.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi valehtelet?
Ilmoita asiaton viesti
Blogistin tyyliä mukaellen, ”yksi persu kilahti ja rääkyi silmät kiiluen päässä miten jotain sellaista jota ei ole päätetty on päätetty ja nyt tänne tulee Ruotsista pahimmassa tapauksessa miljoonittain ihmisiä.”
Puolustuksena ”systeemi ei ole ihan tuttu minulle” ei nyt mene läpi.
Ilmoita asiaton viesti
Tätä asiaa kuitenkin konkreettisesti ajetaan ja Iltalehti uutisoi asian menneen läpi.
Koen nämä vänkläyskommentit saivarteluna. Joko kannatatte Veronika Honkasalon aloitetta tai sitten ette. Tämmöiset ”mut ei se vielä ehkä mennyt läpi” -mutinat eivät ole mitään keskustelua puolesta tai vastaan vaan aivan turhaa länkytystä.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi kannattaisin? Enhän mä edes tiedä kuka on Veronika Honkasalo ja missä puolueessa?
Ilmoita asiaton viesti
#31:
Saivarteluun turvaudutaan silloin, kun asian sisällöstä ei haluta puhua.
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaiset, selvittää nyt itsellenne mitä eroa on päätösehdotuksella ja päätöksellä, ettei tarvitse itseään julkisesti munata.
Ilmoita asiaton viesti
Kaupunginhallituksen merkittävä päätös viedä aloite valtuustoon ja ihan poliittisena manöveerinäkin huomionarvoinen suoritus (äänet, niiden enemmistö varmistetaan etukäteen) kun kaupunginhallituksen esityksillä on ylipäätäänkin huomattava läpimenoprosentti toisin kuin keskimääräisillä aloitteilla joita voi jäädä pyörimään virkamiesten pöydille, sivuutetaan mainintana tms.
Ilmoita asiaton viesti
”…mitä eroa on päätösehdotuksella ja päätöksellä,…”
Viikko tai korkeintaan kaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Laitan tekstiin oikaisun, jotta keskustelu menee eteenpäin.
Ilmoita asiaton viesti
No hienoa.
Ilmoita asiaton viesti
Jännä nähdä, mitä Elkama ja kumppanit marmattavat sitten, kun tuo päätös on mennyt läpi. Silloin on vaikeampi saivarrella aidanseipäistä.
Ilmoita asiaton viesti
Se on sen asian murhe.
Ilmoita asiaton viesti
Muistutan sinua asiasta sitten. Tulen myös pyytämään, että kerrot mielipiteesi päätöksestä, kerta et sitä nyt ”kamalan” asiavirheen takia pysty tekemään.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä ennuste siitä, miten äänestys tulee mahdollisesti menemään.
https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/23…
Ilmoita asiaton viesti
Kävin lukemassa Honkasalon ja Wahlgrenin ehdotuksen kaupungin sivuilta. En tälläkään kertaa tunnistanut persulin mielensäpahottamisesta itse pihviä. Ne ovat kuin ihan eri maailmasta.
Samaten Iltalehden uutisen aiheesta voisi kaikessa hämmentämisessään tulkita n.s. valeuutiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Jokaisella (maailman kansalaisella papereilla tai ilman) on oikeus suomalaiseen sosiaaliturvaan, koulutukseen ja terveydenhuoltoon paitsi suomalaisilla joiden oikeudet ovat vähäisemmät (lääkekorvausten leikkaukset, palvelumaksut, hammashuollon rajoitukset …)” Jep-jep pihvi ihan eri maailmassa.
Ilmoita asiaton viesti
Jos politiikkaan haluaa mukaan niin täytyy olla aikaa myös perehtyä niihin monisivuisiin kirjoihin ja päätöspöytäkirjoihin.
Itse luovuin ehdokkuudesta erääseen puolueeseen juuri siksi ettei mulla ole edes eläkeläisenä aikaa perehtyä koko tuotantoon.
Ilmoita asiaton viesti
Aloite on, sellaisena kuin sen referoit, vastuuton ja kamala. Asia ei varsinaisesti minulle kuulu kun en ole helsinkiläinen, mutta toivon silti että valtuusto hylkää aloitteen, mikäli se tuollainen on. Epäselväksi jäi vain, miksi pitää saapua Ruotsista saadakseen mainitut etuudet?
Ilmoita asiaton viesti
Se on jokaisen edustajan oikeus tehdä aloitteita, ja sitten niitä aloitteita demokraattisesti valituissa valtuustoissa käsitellään.
Persutkin ovat tehneet ”upeita” alotteita eduskunnasskin, mm. Hakkarainen nuorten työttömien pakkotyöstä, ja sukupuolikiintiöitä turvapaikanhakijoihin, jne.
Persunuorillakin on ollut upeita avauksia.
Kannattaa vaaleissa aina äänestää, niin saa valtuustoihin sellaisen edustajan, joka ajaa itselle sopivaa linjaa. Honkasalo on vaaleilla paikkansa ansainnut, turha sitä on itkeä.
Persujen edustajat toimivat sitten toisin, mutta jos toisten aloitteet menevät läpi, niin se sitä demokratiaa se.
Ilmoita asiaton viesti
Hakkaraisen ehdotus oli käytössä jo ehdotusta ennen Paltamossa, ja on ymmärtääkseni nykyään käytössä Hollannissa. Idea ei siis ole Hakkaraisen, vaan kyseessä on vanha idea, jolla työttömät laitetaan kunnalle töihin sosiaalietuuksia vastaan.
Nykyinen turvapaikkajärjestelmä on sen luontoinen, että se aiheuttaa sen, että tulijoista räikeä enemmistö on miehiä.
Kanada esimerkiksi ei ota lainkaan yksinäisiä miehiä humanitaarisin syin vastaan, ja Kanadassa integraatio toimii.
Se on demokratiaa, että äänestetään ehdokkaita ja läpipäässeet sitten touhuavat mitä touhuavat.
On kuitenkin kansalaisen suoranainen velvollisuus infota, jos jotain ehdokasta ei kannata äänestää uudelleen.
Uskon, että Honkasalon ehdotuksella on niin vähän kannatusta, että tästä kannattaa pitää meteliä.
Ilmoita asiaton viesti
Mikäs miehessä on niin paha? Vastikään vaikeroitiin isänpäivän muuttamisesta läheisten päiväksi? Onko mies jotenkin huonompi ihminen? Pakolaisenakin?
Ilmoita asiaton viesti
Naisilla ja lapsilla ei ole samoja mahdollisuuksia päästä pois kriisialueilta kuin miehillä.
Ilmoita asiaton viesti
OOh. Mitens olis se pakolaiskiintiön kasvattaminen?
Ilmoita asiaton viesti
Olet aika tiuhaan kommentoinut blogejani. En tiedä miten sinulla on mennnyt ohi, että olen useaan otteeseen ehdottanut rajojen sulkemista turvapaikanhakijoilta ja sen tilalle ehdottanut pakolaiskiintiön kasvattamista.
Sitä ei kuitenkaan voida tehdä, että vastaanotetaan turvapaikanhakijoita, sekä kasvatetaan pakolaiskiintiötä.
Lisäksi olen sitä mieltä, että nämä nykyiset pitää saada ensin käsiteltyä ennen kuin mietitään jatkoa.
Painotan etten ole jälkiviisastelija. Useat asiantuntijat ehdottivat ennen turvapaikkakriisin rantautumista Suomeen, että rajat laitettaisiin kiinni ja sen sijaan nostettaisiin pakolaiskiintiötä.
Kannatin tätä julkisesti useaan otteeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Pälve väittää, että naisilla ja lapsilla ei ole samoja mahdollisuuksia päästä pois kriisialueilta kuin miehillä. Tässä on perää. Samalla kannattaa ottaa huomioon, että miehillä on kriisialueilla hyvin suuri riski tulla pakolla otetuiksi ensimmäisenä paikalle tulevaan militiaan tai muuhun rosvojoukkoon. Ja naisilla joutua orjiksi ja raiskatuiksi sekä muuten väkivallan uhreiksi matkallaan.
Vanha tapa onkin naisten, lasten ja vanhusten yrittää piilotella ja lähettää nuoret miehet etsimään turvallisia seutuja ja kun sellainen on löytynyt, haetaan naiset, lapset ja vanhukset. Tästä syystä perheiden yhdistäminen olisikin tärkeää.
Mutta ennen muuta olisi tärkeää lopettaa erilaisten pyssyjoukkueitten tukeminen jotta ihmisten ei tarvitsisi yleensäkään lähteä karkuun.
Ilmoita asiaton viesti
Vanha perinne, jota pitäisi kunnioittaa edelleen: naiset ja lapset pelastetaan ensin hukkuvasta aluksesta ( eim. Titanic ), naiset jatkavat sukua ja hoitavat lapset.
Koko turvapaikkajärjestelmä on näin ollen vääristynyt, EU:n ja YK:n pitäisi hoitaa pakolaiset leireillä ja pelastaa sieltä ne naiset ja lapset ensin+ tietenkin perheet tarkkojen haastattelujen jälkeen. Olisi paljon oikeudenmukaisempi systeemi.
Mutta kyllä kohta joku juristitaho keksii porsaanreiän suomalaisillekin tähän ilmaishoitoon, joka olisi aivan laillista kuten verosuunnittelukin.
Ilmoita asiaton viesti
Sukupuolikiintiö turvapaikanhakijoihin on erinomainen ehdotus.
Ilmoita asiaton viesti
Millä tavalla sukupuoli vaikuttaa siihen onko henkilö vainon kohde vai ei? Ettei menisi nyt puurot ja vellit sekaisin, kansainvälisen suojelun ja pakolaiskiintiöiden osalta.
Ilmoita asiaton viesti
Sukupuoli ei vaikuta siihen, mutta kun pakolaisleireiltä ei voida kaikkia ottaa, täytyy jokatapauksessa valikoida, ja mielestäni on reilua valikoida tasaisesti sekä miehiä, että naisia.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt oli kyse turvapaikanhakijoista, jotka siis pyytävät kansainvälistä suojelua henkilöönsä kohdistuvan vainon vuoksi. Pakolaisleirien käsittely ja kiintiöpakolaiset ovat ihan oma keskustelunsa, mutta tuskin sukupuolten tasajako niidenkään osalta mikään automaattinen reiluudentae on. Puurot ja vellit siis sekaisin joka tapauksessa.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on kyllä yhtä epäkeskustelua.
Toistan: Turvapaikkajärjestelmä pitäisi nykymuodossaan lakkauttaa ja sen sijaan keskittää humanitaarinen maahanmuutto koskemaan YKn määritelmän mukaisia pakolaisia, jolloin pakolaisia – taisesti miehiä ja naisia – kuljetettaisiin Suomeen suoraan pakolaisleireiltä.
Näin toimii esimerkiksi Kanada.
Nyt sinun vuorosi: Hyvä vai huono idea?
Ilmoita asiaton viesti
Itse teit siitä epäkeskustelun, vastaamalla kysymykseen huomioimatta edeltävän säikeen kontekstia.
Kysymys ei ole noin yksinkertainen. Melo vaikka Kanadaan ja hae turvapaikkaa, niin kyllä he varmasti käsittelevät hakemuksen, vaikka olet mies. En lakkauttaisi, mutta kiristäisin merkittävästi. Esimerkiksi toissijaisen suojelun lakkauttaisin ja lähettäisin sellaisen tarpeessa olevat pakolaisleireille. Blogissa käsiteltyjen paperittomien tai laittomasti maassa olevien osalta pakkanen on meidän oloissa hyvä motivaattori hyväksyä tarjottu kuljetus kotiin tai sinne leirille.
Ilmoita asiaton viesti
Pakkanen on huono motivaattori kun kaikki tarjotan kultareunaiselta lautaselta. Muuten se voisikin motivoida hyvinkin tehokkaasti.
Ilmoita asiaton viesti
Luit ilmeisesti valikoiden, tuskin tuo looginen kompastelu yksinkertaisuudesta johtui.
Ilmoita asiaton viesti
Max Stenbäck: – ”Millä tavalla sukupuoli vaikuttaa siihen onko henkilö vainon kohde vai ei?”
En tiedä, mutta jotenkin se vaikuttaa esimerkiksi siihen, mihin toimielimiin, lautakuntiin tai pörssiyhtiön hallituksiin henkilön pitäisi päästä, joten eiköhän se voi vaikuttaa myös siihen, pitäisikö henkilön saada turvapaikka.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sen pidä noihin muihinkaan vaikuttaa. En odottanut sinulta yhden vääryyden perustelemista toisella vääryydellä.
Ilmoita asiaton viesti
Tuollaisessa politiikanteossa hyökkää päällimmäisenä silmille se miten vähän näissä propagandistisissa eleissä on enää todellisuudentajuista asiasubstanssia mukana. Itse asiassa jo se, että joku taho voi yleensä tosissaan ehdottaa mitään tuollaista on todella huolestuttavaa — ja jo tuollaisen todellisuuden- ja suhteellisuudentajuttomuuden esiin tuominen panee politiikan maailmankirjat sekaisin.
Voiko kukaan ajattelukykyinen ihminen luottaa poliitikkoihin jotka
— joko härskisti provosoivat propagandistisella teemalla
— tai eivät todellakaan itse pysty ymmärtämään miten tolkuttomat seuraukset jo jonkin heidän esittämänsä kohdan läpiviemisellä olisi.
Minulle riittää täydellisen tuomitsemisen oikeuttajaksi jo se että tuollaisia ehdotuksia joku mistä tahansa motiivista harrastaa. Ja jostain syystä en usko, että olen ainoa jolla uutiset luettuaan on tällainen tunto.
Vieraskulttuurisuuden ynnä muun kaikenlaisen toiseuden priorisoiva politiikka ei ymmärtääkseni paljoa kantasuomalaisten kunnioitusta nauti. Luottamus ihanteellisia ideologioitaan totuuksina tulkitseviin maailmanparantajiin on perusteellisesti mennyt. — Mitä yhteiskunnassa tapahtuu kun kaikki luottamuspääoma on tuollaisilla propagandistisilla tempuilla syöty?
Samaa tapahtuu ympäri Eurooppaa — enemmistöt eurooppalaisten maiden kansalaisista haluaisivat maahanmuuttopolitiikkaan tiukkoja rajoituksia tai totaalista stoppia. Torjunnan kohteena on nimenomaan ei-eurooppalaisista kulttuureista tapahtuva kansainvaellus.
Jos joku oikeasti haluaa selvyyttä siihen millainen juopa ja luottamuskriisi ideologislähtöisen politiikan ja vanhojen eurooppalaisten kielellis-kulttuuristen kansallisvaltioiden kansalaisten välillä nyt vallitsee, kannattaa perehtyä eurooppalaiseen ajatushistoriaan paremmin. Eurooppa on todellakin tällaisten idealististen ideologien johdolla tekemässä ”outoa mantereenmittaista itsemurhaa”, jossa kenellekään — ei meille eikä niille jotka tänne satojen miljoonien joukoilla vaeltavat — tule käymään hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Mieli tekisi kysyä, kuinka moni täällä tietää, mikä Helsingin sosiaali- ja terveystoimen nykykäytäntö on ja mitä nyt itse asiassa esitetään. Olisi kuitenkin liian karmeata ruveta lukemaan huuhaavastauksia, joten yksinkertaisesti linkitän asian käsittelyhistorian:
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2017-003881/
Ilmoita asiaton viesti
Tässä on eilisessä kaupunginhallituksessa hyväksytty Honkasalon ehdotus – tarkoittaa sitä, että Helsingin kaupunginhallitus esittää asiaa näin (aloitteen mukaisesti) päätettäväksi kaupunginvaltuustolle.
Onhan tämä hurjaa tekstiä – lukekaa itse:
”V 29.11.2017, Valtuutettu Veronika Honkasalon aloite paperittomien tilanteen edistämisestä pdf html
Päätös
Esittelijän ehdotuksesta poiketen
– Vastaehdotus 1
Vesikansa Sanna + Arhinmäki Paavo
Lisätään esittelijän perusteluihin viimeiseksi uusi kappale:
”Muutokset kaupungin toimintatapoihin
Kaupunginhallitus toteaa, että paperittomille taataan välttämätön huolenpito ja toimeentulo. Välttämättömään huolenpitoon ja toimeentuloon sisältyvät ainakin välttämättömät lääkärin määräämät lääkkeet, majoitus ja ruoka. Oikeus kiireelliseen sairaanhoitoon julkisessa terveydenhuollossa määräytyy terveydenhuoltolain 50 § mukaan. Kiireellisen hoidon lisäksi kaupunki varmistaa paperittomille välttämättömän sairauksien hoidon, lääkityksen ja seurannan sekä rokotukset ja suun terveydenhuollon samassa laajuudessa kuin turvapaikanhakijoille.
Raskaana oleville ja perheille, joissa on 0–2-vuotiaita lapsia, taataan mahdollisuus pidempikestoiseen kriisimajoitukseen. Tarpeen vaatiessa rahoitusta voidaan lisätä hätämajoitukseen vielä kohdentamattomista varoista, jotta perustuslain suojaamat välttämättömät edellytykset inhimilliselle elämälle toteutuvat paperittomienkin osalta.
Jokaisen avun tarve arvioidaan ja sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt tukevat paperitonta löytämään tilanteeseensa kestävämpiä ratkaisuja ja polkuja pois välitilasta, johon paperittomuus henkilön kohdalla johtaa. Tapaamisilla kiinnitetään erityisesti huomiota luottamussuhteen syntymiseen ja psykososiaalisen tuen antamiseen. Paperittomien terveydenhuolto tapahtuu ensisijaisesti kaupungin omilla terveysasemilla tai tarvittaessa erikoissairaanhoidossa. Joissain tilanteissa henkilö voidaan ohjata myös järjestöjen järjestämiin palveluihin. Myös muussa vastaanottotyössä selvitetään mielenterveyspalveluiden tarvetta ja toteutustapoja paperittomille. Maksukyvyttömyys ei saa muodostua esteeksi palvelujen saamiseksi.
Paperittomille tarjotaan maksutonta oikeudellista neuvontapalvelua hankkimalla sitä järjestöavustuksilla kolmannelta sektorilta. Lisätään lastensuojeluviranomaisten ja koko sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön koulutusta yleisesti paperittomien tilanteesta ja erityisesti paperittomien lasten oikeuksista ja lasten asemaan liittyvästä salassapitovelvoitteesta. Kaupunki selvittää, kuinka hyvin paperittomille henkilöille myönnetyn toimeentulotuen määrä vastaa todellista tarvetta.
Helsinki myös varmistaa, että kaupungin internet-sivuilla kerrotaan riittävästi paperittomien oikeudesta palveluihin sekä yhteystiedot palveluiden saamiseksi monilla kielillä, kuten arabiaksi, somaliksi, bulgariaksi ja romaniaksi. Myös tiedotusta ja koulutusta kehitetään siten, että kaupungin työntekijät ovat täysin selvillä tarjottavista palveluista ja käytännöistä sekä osaavat kertoa paperittomille heidän oikeuksistaan palveluihin.
Päätös on sosiaali- ja terveyslautakunnan lausunnon mukainen.”
– Vastaehdotus 1
Raatikainen Mika
Termi ”paperiton” vaihdetaan ”laittomasti maassa oleskelevaksi”. Lisätään lause ”Laittomasti maassa oleskeleville jo tarjottujen ja mahdollisesti jatkossa tarjottavien erilaisten palvelujen kokonaiskustannukset selvitetään mahdollisimman kattavasti.”
Raatikaisen vastaehdotusta ei kannatettu.
Äänestys
JAA-ehdotus: Esityksen mukaan
EI-ehdotus: Vastaehdotus 1 / Vesikansa Sanna
JAA: 7, EI: 8, Tyhjiä: 0, Poissa: 0
JAA: Koulumies Terhi, Pakarinen Pia, Pelkonen Jaana, Raatikainen Mika, Rydman Wille, Sevander Tomi, Vapaavuori Jan
EI: Arhinmäki Paavo, Honkasalo Veronika, Ohisalo Maria, Rantala Marcus, Razmyar Nasima, Sinnemäki Anni, Vanhanen Reetta, Vesikansa Sanna”
https://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhal…
Ilmoita asiaton viesti
Ihan hyvältä ehdotukselta kuulostaa, Raatikaisen vastaehdotusta lukuunottamatta. Toivottavasti menee läpi.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kaikki jotka ovat saaneet kielteisen päätöksen eu:ssa NIIN HELSINKIIN. Kaikki maksetaan, asunnot,terveys, ruoka, ja kaikki muukin mitä laittomalla matulla tulee mieleen. Heija Suomi . Kauanko budjetti kestää? Otetaanko lisää velkaa? Vai leikataanko sairailta, vanhuksilta ja työttömiltä?
Ilmoita asiaton viesti
Kaupunginhallituksen päätöksen takana olivat siis vihreät, vasemmistliitto sekä rkp (1 jäsen) kokonaisuudessaan. SDP ryhmä hajosi.
Noin niinkun kokemusperäisesti voisin epäillä, että hallituksen esityksen jälkeen asiaa käsittelevät valtuustoryhmät. Useimmiten päätökset menevät hallitusryhmän esityksen mukaan. Jos valtuutetut useinkin ovat erimielisiä omien hallitusjäsentensä kanssa kaiketi hallituksen jäsenet pääsevät vaihtoon.
Miten lienee ryhmäkuri nykyään? Ryhmyrit ja muutama muu päällepäsmäri ajavat omat valtuutettunsa sopivaan ryhmäpäätökseen. Sen jälkeen katsotaan, että ryhmäpäätökestä ei lipsuta.
Asian eteenpäin menon epävarmuustekijöitä ovat mahdolliset loikkarit rintaman kummallakin puolella. Näin usein, kun on mieltä lämmittävä asia. SDP:n valtuustoryhmä on kysymysmerkki. Ryhmähän nopeasti katsottuna hajosi hallituksessa. Muut varmaankin seuraavat hallitusryhmiään ja tekevät ryhmäpäätösen sen perusteella. Ei näin aina käy, mutta useimmiten. Tässä maailman halauksessa se on varmaankin todennäköistä. No nähdään mitä tapahtuu.
Joillakin puolueilla vielä inisee jokin kunnallistoimikunta sekä edustajisto, jonka pappoja ja mammoja ei ole äänestänyt kukaan kuntalainen. Tosin niiden mielipidettä kysytään vain, kun päällepäsmärit haluavat sinetin harvainvaltaansa turvaamaan. Muuten jätetään kutsumatta koolle.
Ilmoita asiaton viesti
On aika erikoista, että eräiden mukaan saivartelua on se, jos täällä nostetaan esiin se oleellinen asia, että tästäkään asiasta ei ole päätetty valtuustossa. Onhan sillä nyt aika hemmetin iso merkitys onko asia päätetty vai ei. Jos ja kun tämä asia näin paljon kiinnostaa, niin eikö sitten ole aika hienoa, että siihen ehtii vielä vaikuttaa? Sen lisäksi esimerkiksi Helsingin kaupunginvaltuutettu Mari Rantanen nosti tämän asian esiin jo elokuussa (http://marirantanen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2417…), kun asia oli menny läpi sosiaali- ja terveyslautakunnasta. Asiaan olisi ehtinyt jo ottaa kantaa siis paljon aikaisemminkin, mutta myöhästähän se ei ole vieläkään.
Toinen ja oma juttunsa on sitten tämä yhteen valtuutettuun kohdistettu asiaton kirjoittelu. Tällekin asialle on jo aika moni antanut äänensä, joten kohditaisitko arvostelusi mieluummin tasaisesti heille kaikille. Muutenkin, jos jonkun mielipide tai valtuustoaloitteet eivät sinua miellytä, voi niihin kuitenkin suhtautua kunnioitettavasti ja asiallisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Veronika Honkasalo ei ole itse facebookissa tai twitterissä hihkunut, että hänen aloitteensa etenee, joten päättelin hänen olevan ujo, ja päätin itse omatoimisesti antaa hänelle sitä kunniaa, minkä hän ansaitsee. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Maassa oleminen ilman papereita ei ole turvapaikanhakijalta laitonta. Maassa olemisesta tulee vasta siinä vaiheessa laitonta, kun on saanut kielteisen päätöksen ja mahdolliseen valitukseen on vastattu kielteisesti myös.
Ilmoita asiaton viesti
#76
Anteeksi nyt vaan mutta tässä aloitteessa kun käsitellään paperittomia niin se ei tarkoita todellakaan turvapaikanhakijoita vaan nimenomaan kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita ja niitä jotka oleskelevat luvatta maassa. Niitä jotka ovat joka joka ikisessä asteen jälkeen saaneet jos sen ehdottoman kielteisen päätöksen. Nämä on niitä paperittomia minkä etuja tässä nyt ajetaan.
Tällaisilla ideoilla romutetaan totaalisesti turvapaikanhakujärjestelmä koska ei ole mitään väliä mitä päätöksiä annetaan, kun suomi tarjoaa rahat ja palvelut kaikesta huolimatta.
Ilmoita asiaton viesti
#76
https://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhal…
Ilmoita asiaton viesti
Nämä O.Pälveen olkiukko trollailut näyttävät olevan suosittua ajanvietettä.
Ilmoita asiaton viesti
Sirkusteltasta päästiin jo vuosia sitten eroon, mutta pellet eivät näemmä vieläkään ole lähdössä minnekään.
https://muropaketti.com/viihde/paivan-kuva/paivan-…
Ilmoita asiaton viesti
Sirkustirehtööri itse ei ainakaan tunnu vielä päässeen pesästään, vaan ahdistelee vastuullisia päättäjiä edelleen pellenumeroillaan.
Ilmoita asiaton viesti
Näkisin paljon hedelmällisempänä ja järkevämpänä aloitteena sitä, että keskityttäisiin siien miten saadaan paperittomat eli luvattomat oleskelijat pois maasta halvalla, nopeasti ja todella tehokkaasti.
Ilmoita asiaton viesti
Itselläni ei tähän asiaan ole kantaa. Ihmettelen sen sijaan, miksei Tampereella ja Turussa ole Helsingin tavoin luovuttu terveyskeskusmaksusta nyt, kun kunnallinen itsehallinto vielä on olemassa.
Ilmoita asiaton viesti
Saipahan persut suruunsa ainakin hetkeksi jotain lohduketta. Aina kun joku asia, mikä koskee turvapaikanhakijoita ponnahtaa pintaan, varsinkin jos kyse on jostain heitä suosivista päätöksistä, niin silloin kannattaa olla täällä puheenvuorossa paikalla.
Muutenhan persut keskittyvät sinisten mollaamiseen ja aina sivulauseessa muistetaan ne perkeleen turvapaikanhakijat.:)
Tämä on aina yhtä viihdyttävää, vielä kun persut joskus olisivat yhtä huolissaan muista asioista, niin sepä olisikin blogin arvoinen uutinen.
Ei yhden asian liike, eipä tietysti 🙂
Tästä sitä riittääkin persupiireissä pitkäksi aikaa huolta.
Ilmoita asiaton viesti
Uliuli, väärä puheenaihe, uliuli.
Kiitos kuitenkin, että nostat blogini näkyvyyttä kommentoimalla. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Miten tämä persuasia tähän kuuluu? Sinä mielelläsi siis maksat yhä enemmän veroja eikä mitään ongelmaa arvomaailmassa, kun nuoret miehet elävät jouten niillä rahoilla. Edes kukaan heidän suvustaan ei ole rakentanut tätä maata.
Persut ei muuten ole yhden asian puolue ja maahanmuutossakin haittamaahanmuuttoa vastustava. Sana taitaa olla vieras ja vaikeasti ymmärrettävä: haittamaahanmuutto ( paketti sisältää menot, rikokset ja haitat yleensä ).
Ilmoita asiaton viesti
Hei, on persuilla näemmä aikaa kytätä sinisten kannatuskorttien allekirjoittajia
https://yle.fi/uutiset/3-9941992
Ei sentään ihan kaikki aika mene maahanmuuttajien kyttäämiseen
Ilmoita asiaton viesti
Tavoitteletko sinä jotain ohipuhumisen maailmanmestaruusmitalia? 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Antaa Honkasalon ehdotella, sen sitten näkee onko ehdotus sellainen, että se menee läpi. Demokratia toimii ja enemmistö päättää.
Mä hyväksyn kaikki päätökset, mitkä vaaleilla valitut ihmiset tekevät, samaa mieltä en välttämättä ole, mutta hyväksyn kuitenkin.
Ei tämäkään asia oikeesti ole niin iso, kuin persut ja mestari nyt antavat ymmärtää, mutta persujen agendaan täydellisesti sopiva se on, ja hauskahan näitä mielensäpahoittajien tekstejä on lukea.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä jos vaaleilla valitut edustajat alkaisivat uunittamaan juutalaisia.
Hyväksyisitkö? 🙂
Älä jeesustele.
Ilmoita asiaton viesti
Tyhjään lyönti on tyypillistä vasullineideille
Ilmoita asiaton viesti
Onko mielensä pahoittaneet ”isänmaalliset” päättäneet nyt hiljentää Honkasalon https://demokraatti.fi/vasemmiston-varapuheenjohta…
Ilmoita asiaton viesti
Joskus politiikot voisi edes sekunniksi pysähtyä miettimään mistä se vihainen palaute oikein tulee.
Nytkään vastaus ei ole mikään, ”koska Halla-aho.”
Esimerkiksi tämä blogimerkintä on vanhempi kuin Halla-ahon facebook-päivitys aiheesta. Internet oli täynnä Veronikalle raivostuneita miehiä ja naisia ilman Halla-ahoakin, ja aina löytyy niitä, jotka laittaa suoraa palautetta.
Jos politiikko ei halua saada kakkaa palautetta, politiikon ei kannata yrittää tuhota Suomea.
Ilmoita asiaton viesti
Täyspäiset ihmiset kun tulee vihaiseksi, niin ne ei lähettele tuollaista sairasta postia. Tuota tekee ääri-islamistit ja äärioikeisto pääasiassa. Tosin ne kaksi ei eroa toisistaan kovinkaan paljoa muutenkaan. Jokaisesta joukosta löytyy tuollaisia kaheleita, jotkut joukot toain koostuu noista kaheleista.
Ilmoita asiaton viesti
KUNTALAISALOITE LAITTOMASTI MAASSA OLEVIEN PALVELUISTA
https://www.kuntalaisaloite.fi/fi/aloite/4737
Ilmoita asiaton viesti