Huutavan Ääni Dystopiassa Kaikki kulttuurit on tuhottava

Päiväkodista jihadistiksi

Iso-Britanniassa islamistit kehittivät ”operaatio Troijan hevosen”, jonka päämääränä oli islamilaistaa ei-uskonnollisia peruskouluja. Esimerkiksi Birminghamilaisessa Park View Schoolissa oltiin katseltu Osama Bin Ladenista videoita, haukuttu länsimaalaisia ja kristittyjä, jätetty biologiasta ja evoluutioteoriasta keskeisiä osioita opettamatta, sekä matkailtu Saudi-Arabiaan luokkaretkihengessä ”oppimaan kulttuuria.” Tämä kuvaa hyvin islamilaisen maailman suhtautumista koulutukseen ja on siksi myös tärkeää ottaa huomioon Suomen islamilaisia päiväkoteja tarkastellessa.

 

Nigerialaisen terroristijärjestön Boko Haramin nimi tarkoitta hausan kielellä: ”länsimaalainen koulutus on kiellettyä.” Järjestöllä on fanaattinen vendetta muslimien länsimaistumista kohtaan ja koulutus nähdään suurimpana yksittäisenä länsimaalaistumisen mahdollistajana, ja täten suurimpana uhkana. Järjestö on perinteisten terroristi-iskujen ohella kieltänyt lapsia menemästä kouluihin, sekä tuhonnut koulurakennuksia.

Boko Haramin jäsenet eivät ole yksin arvojensa kanssa, vaan samanlaisia motiiveja on nähtävissä Iranin internetsensuurin takaa, sekä Turkin hallituksen päätöksessä muuttaa peruskouluja imaamikouluiksi.

 

Suomen kouluissa lapset jaetaan eri uskontoluokkiin ja elämänkatsomustunnille heidän taustojensa perusteella. Tällä ensinäkin ruokitaan jaottelua ”meihin ja heihin”, minkä lisäksi sillä mahdollistetaan muslimeille täysin kritiikittömän islamin tulkinnan esittäminen. Yhteisellä aatteet ja uskonnot tunnilla voitaisiin vertailla eri uskontojen esikuvia kuten Laotsea, Jeesusta, Buddhaa ja Muhammedia keskenään, jolloin sotapäällikkö Muhammed vaikuttaisi kyseenalaiselta. Nykyisessä jaottelussa muslimit kuulevat tasan sellaista opetusta, mitä heidän opettajansa sattuvat tarjoamaan. Heidän oppikirjansa mukaan esimerkiksi Allah loi Suomen järvet. Isoin ongelma ei kuitenkaan ole tämä yleinen virallinen linja, vaan mahdollisuus siihen, että opetuksen ns. taso vaihtelee kouluissa huomattavasti sen mukaan kuinka fanaattinen muslimi islamia on päätynyt opettamaan.

Helsinkiläisessä koulussa esimerkiksi toimi islamin opettajana henkilö, joka jäi kiinni terroristijärjestöjen rahoittamisesta. - Varmasti sellainen kaveri, joka kannattaa päästää levittämään ideologiaansa peruskouluihin. (Olen sarkastinen.) Suomalaisiin kouluihin muslimivanhemmat ovat vaatineet muslimeja islamin opettajaksi. Vaikka tällainen valikoiminen rikkookin uskonnonvapautta vastaan, on näihin vaatimuksiin suostuttu sekä Espoossa, Tampereella, että Helsingissä. Mutta vielä ei olla siinä tilanteessa, missä ollaan Saksassa. Oluen ja braatwurstien ihmemaassa nimittäin islam on ainoa uskonto, jota saa laillisesti opettaa vakaumuksellisesti. Saksassa islamin tunteihin kuuluu uskonnon harjoittaminen kuten Mekkaan päin kumartaminen. Saksalaisten poltiiikkojen logiikka luultavasti on se, että halutaan antaa fundamentalistisille muslimeille vähän periksi, jottei nämä raivostu ja radikalisoidu, mutta uskoisin lopputuloksen olevan aivan eri. Ensinäkin fundamentalistiset muslimit oppivat vaatimaan enemmän poikkeussääntöjä. Toiseksi ääri-islam pääsee laajemmin leviämään, kun uskontoa tuputetaan muslimilapsille kaikissa peruskouluissa vakaumuksellisesti. Islaminuskon vakaumuksellisesta opettamisesta löytää esimerkkejä katsomalla YLE Areenasta dokumentin Sharialaki Tanskassa. Dokumentissa salakuvataan muslimien yhteisöjä ja moskejoita. Yhdessä kohtauksessa imaami opettaa lapsille muun muassa, että jos leskeksi jäänyt nainen menee uusiin naimisiin, hänet tulee kivittää hengiltä.

 

Suomen islamilaisissa päiväkodeissa myös vierailee imaameja. He opettavat lapsille arabiaa ja lukevat heille Koraania. Tämän lisäksi päiväkotien toimintaan kuuluu halal-lihan syöminen, rukoilu (mikä varmaankin tarkoittaa Mekkaan päin kumartelua), sekä retket Moskejoihin kuuntelemaan imaamien saarnoja.

 

Uskonnonvapaus tarjoaa tällaiselle toiminnalle lailliset puitteet, eikä tähän mitä luultavimmin ole muita ratkaisuja, kuin kieltää uskonnolliset päiväkodit kaikilta uskonnollisilta ryhmiltä.

 

Yhdysvaltojen pastafaristit ja Satan Templen jäsenet ovat noudattaneet tätä logiikkaa toiminnassaan vaatimalla täsmälleen samoja oikeuksia, kuin mitä muilla uskonnollisilla yhteisöillä on. Esimerkiksi kun katolilainen kirkko halusi rakentaa puistoon patsaan Jeesuksesta ja jakaa lapsille Jeesus-aiheisia askarteluvihkoja, Satan Temple alkoi vaatimaan samoin perustein oikeutta rakentaa puistoon patsaan Beelzebubista ja jakaa lapsille Lucifer-aiheisia askarteluvihkoja. Katolilainen kirkko perui suunnitelmansa siinä pelossa, että Satan Temple saisi samat oikeudet, mitä heillä on. Tämä luultavasti oli Satan Templen päämääräkin. Samoin pastafaristit onnistuivat estämään kreationismin opettamisen Yhdysvaltalaisessa peruskoulussa vaatimalla samoin perustein kouluihin opetusta siitä, kuinka Lentävä Spagettihirviö loi maailmankaikkeuden. Kumpikin uskonnollinen yhteisö on siitä hauska, että niiden jäsenet ovat yleisen käsityksen mukaan kaikki ateisteja.

 

Tässä on siis kristityillä pohdittavaa, että onko sen arvoista pitää lapsille uskonnollisia kerhoja, joissa hoilataan ”Jumalan kämmenellä”-laulua, kun niiden kerhojen olemassaolo oikeuttaa islamilaisten päiväkotien ylläpitämisen, joiden opetus aivopesee lapsia jihadisteiksi. Samoin ateistit vanhemmat joutuvat miettimään, että onko erilliset elämänkatsomustunnit hyvä asia, kun erilliset uskonto- ja elämänkatsomustunnit mahdollistavat erillisen islamin opetuksen, joka mitä todennäköisemmin ruokkii muslimilasten ja nuorten radikalisoitumista.

 

Muslimien väkilukuun suhteutettuna Suomesta on eniten lähtenyt muslimeja taistelemaan terroristijärjestöjen riveihin, eikä täten voida vähätellä sen asian vakavuutta, että täällä muslimien lapsille hakataan kalloon oppia Koraanista ihan pienestä pitäen.

Tätä menoa radikalisoituminen tulee vain yleistymään, eikä tulevat muslimipolvet välttämättä reissaakaan minnekään Syyriaan, Nigeriaan tai Somaliaan tehdäkseen terroristi-iskuja, vaan jihadismia aletaan harjoittamaan aivan täällä koto-Suomessa.

 

Uusintajulkaisu. 23.03.2017

 

Edellinen tekstini oli siis sarkastinen provokaatio. Mielestäni kouluissa tulisi opettaa kaikista valtauskonnoista tasaisesti saman verran ja käydä lyhyesti läpi pienemmät uskonnot, ja samoin tunneilla olisi hyvä käydä läpi eettisiä kysymyksiä, filosofiaa ja ismejä. Ja tietenkin kaikille lapsille olisi samanlainen koulusuunnitelma, eikä lapsen vanhempien uskonnollinen suuntaus vaikuttaisi asiaan.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

7Suosittele

7 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (5 kommenttia)

Käyttäjän EeroPyykkl kuva
Eero Pyykkölä

Varapuheenjohtajanne L. H. ilmoittaa, että maailmankaikkeus on n, 6000v. vanha. Miten kommentoitte?

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

No en erityisemmin ole havainnut Pälveen jakavan Huhtasaaren uskomuksia ( epäilen muutenkin ettei Huhtasaari usko 6 000 vuoteen... Noh, olen reilusti eri mieltä uskoo tuon miten uskookaan .. olen tietynlaisen tyylin agnostikko). Ja persu-puolueen puheenjohtaja taitaa olla ateisti tai agnostikko.
Oletko seurannut blogistin kirjoituksia? Viimeksi puhuttiin saatanasta :)

Käyttäjän KansalainenKane kuva
Markku Nieminen

Satusetä vauhdissa. En ole koskaan kuullut moista, eikä valtavalemediakaan ole sitä toitottanut, eli pieleen meni hyvä yritys mollata häntä.

Käyttäjän kraavi95 kuva
Keijo Räävi

Kantaväestön suhde islamiin muodostuu jenkkien terrorismia käsittelevistä elokuvista ja tv-sarjoista. Eli se on hyvin vääristynyttä ja jopa paranoidista.

Perussuomalaiset varsinkin levittävät disinformaatiota islamista. Yli 2miljardin muslimin dissaaminen ei maailmaa paremmaksi pelasta.

Käyttäjän magi kuva
Marko Grönroos
    «Samoin ateistit vanhemmat joutuvat miettimään, että onko erilliset elämänkatsomustunnit hyvä asia, kun erilliset uskonto- ja elämänkatsomustunnit mahdollistavat erillisen islamin opetuksen, joka mitä todennäköisemmin ruokkii muslimilasten ja nuorten radikalisoitumista.»

Tämä on ateistivanhempana hyvä kysymys. Periaatteessa kannatan yhteistä uskontotiedon opetusta, joskin näen siinä myös suuria ongelmia. Yksi ongelma on uskontojen painotuksissa. Uskontotiedossa tuskin opetettaisiin uskontotiedettä tai uskontoja antropologisena ilmiönä vaan lasten elinympäristössä näkyviä uskontoja ja niiden harjoitusta. Suomessa sellaisia uskontoja on noin kaksi eri lahkoineen, plus uskonnottomuus, johon ei sisälly mitään harjoitusta tai oppeja. Tältä pohjalta sitten pitäisi opettaa ykkösluokalta lähtien, ei näytä hyvältä.

Yhteisessä uskonnonopetuksessa oppiminen "omasta" uskonnosta jäisi siten aika pieneksi kaikille muille paitsi niille, joiden "oma" uskonto on kristinusko.

Jihadismi ei synny islamin tuntemuksesta vaan islamin pinnallisesta tuntemuksesta. Kun tuntemus on pinnallista, on uskontoon syventyminen erilaisissa ääriryhmissä houkuttelevampaa. "Ekspertiksi" ja uskon puolustajaksi siis pääsee paljon helpommalla, kun kaikkien tietämystaso on hyvin alhainen.

Tästä huolimatta pidän erillisen uskonnonopetuksen vaikutusta etnisten ryhmien identiteetille vielä suurempana vaarana. Monikulttuurisuuden tavoitteiden mukainen identiteetin vahvistaminen helposti hajoittaa, kun pitäisi yhdistää.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset